طراحی کارخانه ، رشت شهر صنعتی

  • کارفرما : جناب آقای نوید
  • آدرس : رشت گشهرک صنعتی
  • توضیحات پروژه : طراحی نما سبک درن
  • متراژ پروژه : 5000 متر مربع
  • تعداد طبقات 2طبقه
  • خدمات ارائه شده : طراحی نما و داخلی
  • نورپردازی شب
  • مشاوره و خرید متریال
  • نظارت بر اجرای معماری

متراژ پروژه مذکور حدود 5000 مترمربع می‌باشد، سبک طراحی انتخاب شده برای این نما مدرن در نظر گرفته شدهاست
در مرحله اولیه پس از انجام مطالعات لازم برای احداث کارخانه اطلاعات لازم مانند مساحت سالن های تولید انبارهای مورد نیاز و بخشهای صنعتی کارخانه ، میزان فضای اداری مورد نیاز، آزمایشگاه ها ، نگهبانی و جمع آوری میگردد. بعد از جمع آوری اطلاعات مورد نیاز کارخانه، به تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداخته و ظرفیت کارخانه از قبیل تعداد دستگاه های مورد یاز، نوع دستگاههای کارخانه، تعداد و وسعت و گستردگی هر بخش مشخص می گردد.

نمای ساختمان اداری
بیشتر کسانی که برای ارائه سفارش یا تمدید قرارداد و … به کارخانه‌ها مراجعه می‌کنند، در همان ابتدای امر به بخش اداری هدایت می‌شوند. به همین دلیل به کار بردن متریال‌هایی ارزشمندتر برای این بخش به علت مرکزیت آن و همچنین به خاطر اینکه به‌مراتب در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار می‌گیرند، در ارجحیت است. بدین ترتیب اغلب المان‌های تأثیرگذار را به این بخش واگذار می‌کنند تا بدین طریق در مخاطبان مجموعه، حس دعوت‌کنندگی و مرکزیت را القا نمایند
نمای ساختمان تولیدی
استفاده از نمای مدرن در کارخانه‌ها بیشتر به همان بخش اداری خلاصه می‌شود و طراحی مای ساختمان تولیدی را به عناصری با سرعت اجرای بالا، قیمت تمام‌شده کمتر و سیستمی سبک‌تر واگذار می‌کنند. البته باید دقت کرد که دیوارها در ارتفاعات پایین به علت احتمال برخورد در زمان حمل‌ونقل آسیب‌پذیر بوده، ازاین‌رو استحکام و ضربه‌پذیری از ویژگی‌های بارز پوشش‌ها در مقاطع پایین دیوار است، اما برای نواحی بالاتر می‌توان به ساندویچ پنل‌های سبک و کم‌وزن اکتفا نمود. همچنین برای پنهان نمودن سقف شیب‌دار از لوور با جنس کامپوزیت بهره می‌برند و ازنظر عملکرد و زیبایی سطح کیفی نما را ارتقا می‌دهند.

مزایای آراستگی کارخانه‌ها با نمایی مدرن استفاده از نمای مدرن در کارخانه‌ها در نگاه اول به بهبود جایگاه ساختمان کمک می‌کند و بعد از آن می‌توان به مزیت‌های دیگری مانند افزایش روحیه کارکنان، صرفه‌جویی در مصرف انرژی به مدد متریال‌های مناسب، ارتقا جایگاه شرکت در دید رقیبان و … اشاره نمود که همگی در دنیایی رقابتی امروز
جزء ضروریات یک کار موفق و پرسود هستند.

همچنین می توانید با گروه معماری ایستا فرم  در تماس باشید تا ما بهترین سبک مدرن برای واحد صنعتی و راه کارهای بهینه را برای شما به ارمغان آوریم.

Scroll to Top